Ільченко, Алла Михайлівна2018-04-212018-04-212017https://dspace.pdau.edu.ua/handle/123456789/552Ільченко А.М. Зміст і напрями освіти дітей з особливими потребами гуманістичної педагогіки М. Монтессорі. / А.М.Ільченко // Вісник Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Корекційна педагогіка і психологія. Вип. 4.– Кам'янець-Подільський, 2017. – С. 69-76У статті проаналізовано педагогічні погляди М. Монтессорі як педагога-гуманіста освіти дітей з особливими освітніми потребами. Визначено зміст освіти Монтессорі-педагогіки, що включає систему наукових, духовних знань, yнавички та уміння, оволодіння якими забезпечує формування гармонійно розвиненої, суспільно активної особистості. Зміст освіти за ідеями М. Монтессорі визначається конкретними навчальними розділами, що є необхідними у розвитку дитини з особливими освітніми потребами: навички практичної повсякденної діяльності, сенсорний розвиток, математика, розвиток мовлення, навчання письму та читанню, космічне виховання. Розкрито основні напрями виховання дітей з особливими потребами: розумове, моральне, естетичне, екологічне, трудове, фізичне, їх мету та завдання. Аналіз змісту та напрямів навчання і виховання за ідеями М. Монтессорі дає підстави стверджувати, що її педагогічні погляди не втратили своєї актуальності й понині. Педагогічна технологія М. Монтессорі є перспективною для організації інклюзивної освіти дітей з особливими освітніми потребами, елементи даної технології доцільно використовувати у корекційному навчально-виховному процесі спеціальних загальноосвітніх закладів.uk-UAспеціальна педагогіка, діти з особливими освітніми потребами, педагогічна технологія М. Монтессорі, особистість, освіта.Зміст і напрями освіти дітей з особливими потребами гуманістичної педагогіки М. Монтессорі.The content and direction of education of children with special needs humanist pedagogy M. MontessoriArticle