Крижановська ,Т. І.Крусь, О. П.Савченко, Н. С.Рудакова, О. В.Токуєва, Наталія Володимирівна2024-01-042024-01-042023https://dspace.pdau.edu.ua/handle/123456789/15962Крижановська Т. І., Крусь О. П., Савченко Н. С., Рудакова О. В., Токуєва Н. В. Порівняння дистанційних форм навчання у закладах вищої освіти України під час Ковід-19 та воєнного стану. Наукові інновації та передові технології. Серія : Управління та адміністрування, Серія : Право, Серія : Економіка, Серія : Психологія, Серія ; Педагогіка. 2023. № 11 (25). С. 528-538. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2023-11(25)-528-538В статті здійснено порівняльний аналіз дистанційних форм навчання у закладах вищої освіти України під час пандемії короновірусу COVID-19 та воєнного стану. Визначено, що дистанційна форма здобуття освіти – це індивідуалізований процес здобуття освіти, що відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників освітнього процесу в спеціалізованому середовищі, що функціонує на основі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій. До форм дистанційної освіти віднесено: дистанційне навчання за допомогою відеоконференцій; синхронний тип дистанційного навчання; асинхронний тип дистанційного навчання; гібридне дистанційне навчання. Журнал « Наукові інновації та передові технології» № 11(25) 2023 (Серія «Управління та адміністрування», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка») Проведено онлайн опитування науково-педагогічних працівників різних закладів вищої освіти з допомогою анкети, яка направлена на визначення використання педагогами основних видів електронних освітніх платформ під час COVID-19 та воєнного стану. Акцентовано увагу на тому, що під час пандемії першим застосунком, який почали використовувати освітяни був MOODLE, адже його використовували і до початку карантинних обмежень. Виявлено, що під час війни викладачі значно урізноманітнили використання електронних освітніх платформ та додатків в своїй професійній діяльності, адже цьому сприяли безкоштовні онлайн курси, які були організовані Міністерством освіти і науки України. Зроблено висновок, що педагоги, які вже отримали досвід впровадження дистанційного навчання у вишах під час пандемії короновірусу продовжили його розширювати і під час повномасштабного вторгнення. Однак слід зазначити, що в першому випадку це був початковий рівень, тоді як у другому – вже достатній, завдяки тому, що педагоги постійно підвищують свій рівень майстерності на різноманітних курсах, онлайн-тренінгах. Обґрунтовано, що під час війни викладачі переважно використовують гібридну (змішану) форму дистанційного навчання оскільки більшість студентів та викладачів покинули країну на початку масштабного вторгненняukосвітній процесдистанційне навчанняпандемія короновірусувійнаелектронні освітні платформиПорівняння дистанційних форм навчання у закладах вищої освіти України під час Ковід-19 та воєнного стануArticle