Оніпко, Валентина ВолодимирівнаПоспєлов, Сергій Вікторович2025-06-232025-06-232025-06-23https://dspace.pdau.edu.ua/handle/123456789/19194Оніпко В. В., Поспєлов С. В. Формування термінологічного апарату ґрунтознавства в процесі наукового аналізу та підготовки до виконання професійних завдань майбутніх фахівців. Природнича освіта та наука. 2024. № 3. С. 44¬-49. DOI: https://doi.org/10.32782/NSER/2024-3.06У статті наведено теоретичне узагальнення й нове розв’язання наукової проблеми формування термінологічного апарату ґрунтознавства в процесі наукового аналізу та підготовки виконання професійних завдань майбутніх фахівців. Визначено методичні засади формування термінологічного апарату в галузі ґрунтознавства. Проаналізовано наукові дослідження та літературні джерела щодо методів і підходів до вивчення термінології ґрунтознавства. Висвітлено роль наукового аналізу в управлінні та оптимізації процесу формування термінологічного апарату, а саме: стандартизації термінології, що дає змогу визначити ключові терміни та забезпечує однозначне розуміння понять, їх визначення, полегшує спілкування між фахівцями; адаптації до нових відкриттів та методів, що може призвести до оновлення або розширення термінологічного апарату; уникнення синонімізму та плутанини, які можуть виникати через використання різних тер- мінів для позначення одних і тих самих понять або через нечіткі визначення; забезпечення точності й зрозумілості; оптимізований термінологічний апарат може сприяти розвитку ґрунтознавства, зростанню інтересу до досліджень у цій сфері та впровадженню нових підходів у практику. Доведено, що формування термінологічного апарату в курсі Ґрунтознавства є системою, інтегративною єдністю таких складників, як: вивчення базових понять, розуміння взаємозв’язків, практичні навички, стале поповнення знань, застосування міждисциплінарних знань. Обґрунтовано взаємозв’язок між формуванням термінологічного апарату та успішним виконанням професійних завдань майбутніми фахівцями у сфері ґрунтознавства, агрономії, геодезії та землеустрої. Акцентовано, що термінологічний апарат ґрунтознавства допомагає студентам розробляти комплексні стратегії в галузі агрономії та геодезії, що відповідають вимогам сучасного ринку праці й сприяє їхній успішній професійній інтеграції після завершення навчання, забезпечуючи необхідні інструменти для ефективної роботи, дає змогу майбутнім фахівцям чітко спілкуватися з колегами, розуміти наукову літературу та виконувати різноманітні аналітичні завдання, визначати проблеми в ґрунтознавстві й розробляти ефективні рішення для їх вирішення, чіткість та уніфікація термінології сприяє точності й надійності результатів досліджень, підвищення професійного статусу.ukпрофесійна освітаздобувачі спеціальності 201 Агрономіяздобувачі спеціальності 193 Геодезія та землеустрійҐрунтознавствотермінологічний апаратнауковий аналізпідготовка до виконання професійних завданьметодичні засади формування термінологічного апарату ґрунтоз- навстваФормування термінологічного апарату ґрунтознавства в процесі наукового аналізу та підготовки до виконання професійних завдань майбутніх фахівцівArticle