Зось-Кіор, Микола Валерійович2025-08-212025-08-212025Менеджмент якості освітніх послуг в українських закладах вищої освіти як основа формування людського капіталу, орієнтованого на лідерство / М. В. Зось–Кіор та ін. Актуальні проблеми сталого розвитку. Том 2, № 1. 2025. С. 7-13. DOI: https://doi.org/10.60022/2(1)УДК: 658:378.1:351.863https://doi.org/10.60022/2(1)https://dspace.pdau.edu.ua/handle/123456789/19406В статті обґрунтовано інтегровану модель менеджменту якості освітніх послуг, спрямованої на формування лідерського потенціалу здобувачів вищої освіти, що враховує особливості української системи вищої освіти, сучасні тенденції розвитку освіти та вимоги ринку праці до лідерських якостей. Досліджено вплив різних факторів (соціально–економічних, культурних, психологічних) на формування лідерського потенціалу здобувачів вищої освіти у процесі навчання у закладах вищої освіти, що дозволило визначити найбільш ефективні шляхи розвитку лідерських якостей у здобувачів вищої освіти різних категорій за умови отримання якісних освітніх послуг на основі компетентнісноорієнтованого підходу. Вивчено міжнародний досвід з питань менеджменту якості освітніх послуг та формування лідерського потенціалу здобувачів вищої освіти та його адаптація до умов української вищої освіти. Представлено основи методики оцінювання ефективності та якості програм та технологій, спрямованих на формування лідерських якостей у здобувачів вищої освіти.ukменеджментякість освітніх послугуправління якістюзаклади вищої освітилюдський капіталлідерствосистемакомпетентнісноорієнтований підхідефективністьконкурентоспроможністьбезпекасоціальна відповідальністьМенеджмент якості освітніх послуг в українських закладах вищої освіти як основа формування людського капіталу, орієнтованого на лідерствоArticle