Самойлик, Юлія ВасилівнаSamoilyk, Y. V.2024-01-082024-01-082021https: //doi.org/10.32782/2524-0072/2021-25-88https://dspace.pdau.edu.ua/handle/123456789/15984Самойлик Ю. В. Закордонний досвід державного управління сферою освітніх послуг = The foreign experience of the governance in the field of educational services : Економіка та суспільство. No 25. Одеса. 2021. С. 1-5 DOI: https: //doi.org/10.32782/2524-0072/2021-25-88Стаття присвячена дослідженню проблем державного управління сферою освітніх послуг у різних країнах світу. Досліджено моделі державного управління сферою освітніх послуг, які мають організаційний вплив на суспільні відносини у сфері освітніх послуг із застосування державно-владних повноважень та включають у себе цілеспрямоване розроблення, прийняття і реалізацію регулюючих і координуючих впливів. Наведено визначення дефініції «державне управління сферою освітніх послуг». Проаналізовано особливості державних політик більшості розвинених країн світу щодо сфери освіти. Встановлено, що найхарактернішим досвідом зарубіжних країн є оптимальне збалансування між державним регулюванням і автономією навчальних закладів, зокрема управління ними та їхнє фінансування.ukдержавне управлінняосвітні послугиосвітареформарозвитокЗакордонний досвід державного управління сферою освітніх послугThe foreign experience of the governance in the field of educational servicesArticle