Бондаренко, Віктор ПетровичСукач, Олександр ВолодимировичМ'якота Олександр ГригоровичНеусмехова, Ірина Сергіївна2025-12-112025-12-112025Фізичне виховання як засіб соціально-психологічної адаптації студентів до навчального процесу у ЗВО / В. Бондаренко та ін. Витоки педагогічної майстерності. Серія «Педагогічні науки», Полтава. 2025. Вип. 35. С. 15–19. DOI HTTPS://DOI.ORG/10.33989/2075-146X.2025.35.3309472616-6623УДК 378.016:796.011:159.9https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.35.330947https://dspace.pdau.edu.ua/handle/123456789/19692Розкрито значення фізичного виховання як важливого засобу соціально-психологічної адаптації студентів до навчального процесу у закладах вищої освіти. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю забезпечення гармонійного входження молоді до нового соціального та освітнього середовища, що супроводжується зростанням рівня психоемоційного напруження, стресу, дезадаптації та труднощами у міжособистісній взаємодії. Охарактеризовано основні теоретичні підходи до розуміння сутності соціально-психологічної адаптації студентів у ЗВО, виокремлено її ключові компоненти, зокрема: рівень тривожності, самооцінку, мотиваційну спрямованість та здатність до соціальної взаємодії. У межах емпіричного етапу було проведено дослідження з використанням методики Роджерса-Даймонда, опитувальника С. Перце та авторської анкети, спрямованої на вивчення динаміки адаптаційного процесу у студентів І курсу. I Участь у дослідженні взяли дві групи студентів: експериментальна (із впровадженням адаптованої програми фізичного виховання 3 інтерактивними та психоемоційними компонентами) та контрольна (із традиційною програмою). Результати порівняльного аналізу показали значущі позитивні зміни в експериментальній групі, зокрема зростання рівня соціально-психологічної адаптації, зниження тривожності та підвищення мотивації до навчання.ukфізичне вихованнясоціально-психологічна адаптаціястудентизаклад вищої освітитривожністьстреспсихоемоційний станмотиваціявзаємодіяосвітнє середовищеФізичне виховання як засіб соціально-психологічної адаптації студентів до навчального процесу у ЗВОArticle