Мороз, Світлана ЕдуардівнаКалашник, Олена ВолодимирівнаМихайлова, Олена Сергіївна2019-04-142019-04-142018УДК 378:371.31992-5786https://dspace.pdau.edu.ua/handle/123456789/4869Мороз С.Е., Калашник О.В.. Михайлова О.В. Лекція в умовах модернізації системи вищої освіти / С.Е. Мороз, О.В. Калашник, О.В. Михайлова // Педагогіка формування творчої особистості у вищій та загальноосвітній школах. – 2018. – № 61 – С. 137-141.У статті досліджується проблема підвищення ефективності лекцій у закладах вищої освіти. Акцентовано увагу на сутності лекційної форми навчання, її перевагах і недоліках в умовах інформатизації освіти та зміни освітньої парадигми. Наголошується, що традиційна лекція поступово втрачає роль основної загально-аудиторної форми навчання, наводяться аргументи щодо її непродуктивності та низької ефективності у формуванні професійних компетенцій здобувачів вищої освіти. У якості основного аргументу проти застосування традиційних лекцій у навчальному процесі визначена пасивність студентів в умовах значної активності викладача. Висвітлені наукові підходи до методологічних та дидактичних можливостей лекцій. Уточнено, що сучасна лекція має бути науковою, проблемною, інформативною, інтерактивною, практико-орієнтованою, по можливості візуалізованою, ураховувати міждисциплінарні зв'язки та індивідуальні особливості здобувачів вищої освіти.uk-UAІнформаційні технології, інновації, лекції, модернізація вищої освіти, якість професійної підготовки.Лекція в умовах модернізації системи вищої освітиArticle