Шейко, Сергій ВолодимировичКолодій, Олена СергіївнаКальян, Сергій Євгенович2021-01-202021-01-202020https://dspace.pdau.edu.ua/handle/123456789/9429В статті аналізуються можливі пошуки вирішення суперечності «влада – освіта» в умовах формування громадянського суспільства в Україні. З цією метою з’ясовуються причини та доводиться необхідність проведення конструктивних реформ в галузі освіти щодо подолання відчуженого характеру відношення «влада – знання». Ця проблема розглядається на фоні актуальних досліджень реформування національної освіти сучасними теоретиками філософії освіти Хосе Ортегою-і-Гассетом, Мареком Квєком, Енді Гріном, Карлом Поппером, Пауло Фрейре. Саме критична свідомість у сфері педагогічної діяльності формує творчий підхід до сучасної освіти та науки. На шляху демократизації освітянської діяльності в Україні можливо здобути позитивні результати в реформуванні освіти. Тільки через подолання суперечності «влада – знання» та інших форм відчуження освіти від влади можна здобути позитивний конструктив в галузі освітянської діяльності.Філософія освіти, влада-знання, відчуження, протиріччя, подолання відчуження.Особливості вирішення суперечності «влада − освіта» в умовах формування громадянського суспільства в Україні. Економічний, організаційний та правовий механізм підтримки і розвитку підприємництва : колективна монографія; за ред. О.В. Калашник, Х.З. Махмудова, І.О. Яснолоб. Полтава : Видавництво ПП «Астрая», 2020. − С. 302−309.Article