Оніпко, Валентина ВолодимирівнаЯпринець, Тетяна Сергіївна2025-06-232025-06-232025-06-23https://dspace.pdau.edu.ua/handle/123456789/19198Оніпко В., Япринець Т. Формування готовності до інноваційної освітньої діяльності як ключової компетентності майбутніх фахівців. Українська професійна освіта. 2024. Вип. 16. С. 71-78. DOI: https://doi.org/10.33989/2519-8254.2024.16.314307У статті проаналізовано значення інноваційних підходів для підвищення якості навчання та ефективності освітнього процесу майбутніх фахівців. З’ясовано зміст поняття «готовність майбутнього фахівця до інноваційної освітньої діяльності». Розглянуто компоненти готовності до інновацій, що поєднують знання сучасних технологій і методик викладання, можливості адаптуватися до змін в освітньому середовищі та підходи, які сприяють створенню умов ефективного формування такої готовності під час вивчення курсу «Теорія та методика викладання у закладах вищої освіти», а саме: ознайомлення з інноваційними підходами, етичними аспектами інновацій, формування мотивів та практичних навичок упровадження інновацій, міждисциплінарний підхід, колаборативне навчання, система оцінювання, яка стимулює здобувачів до інноваційного мислення і діяльності, рефлексія і самооцінка, мотивація професійного розвитку, адаптація до змін, стимулювання ініціативності, залучення до інноваційної спільноти, підтримка наставництва і консультування. Визначено стратегії формування готовності, які забезпечують розвиток креативного мислення, колаборації та лідерських якостей майбутніх фахівців. Розглянуто практичні вправи, розробку інтерактивних навчальних матеріалів, пілотних проєктів з упровадження нових методик, створення програм навчальних дисциплін з використанням нових технологій та інформаційно-аналітичних звітів, участь у професійних мережах і конференціях, спрямована на поглиблене розуміння процесів та чинників, які впливають на підготовку майбутніх фахівців до ефективної інноваційної діяльності в галузі освіти.Проведено висновок стосовно того, що формування готовності до інноваційної освітньої діяльності у майбутніх фахівців у закладах вищої освіти дозволяють студентам отримати практичні навички впровадження освітніх інновацій і готуватися до активного участі у модернізації освітнього процес, є важливим аспектом сучасної освітньої парадигми професійної підготовки.ukінноваціїпрофесійна освітаготовність майбутніх фахівцівінноваційна освітня діяльністьпрофесійно-педагогічна діяльністьключова компетентністьФормування готовності до інноваційної освітньої діяльності як ключової компетентності майбутніх фахівцівArticle