Аверіна, К.Байрамова, О.Япринець, Тетяна Сергіївна2023-09-192023-09-192021https://dspace.pdau.edu.ua/handle/123456789/15304Аверіна К., Байрамова О., Япринець Т. Формування soft skills як дескриптор якості сучасної вищої освіти. Інноваційна педагогіка. 2021. № 39. С. 11–15.Проблема формування soft skills посідає вагоме місце серед актуальних напрямів підготовки фахівців у різних сферах діяль- ності. Процес надання якісних освітніх послуг напряму пов’язаний із розвитком компетентностей, необхідних для працев- лаштування, самореалізації та соціальної адаптації. У статті розглянуто питання щодо висвітлення ролі й значення soft skills для професійного розвитку особистості; з’ясування точок взаємодії hard і soft skills у процесі підготовки майбутніх фахівців у різних сферах діяльності. Окремо при- вернуто увагу до питання змістовного наповнення soft skills і визначення фунда- ментального значення вказаних навичок як індикатора якості вищої освіти. Поєднуючи розвиток професійних, техніч- них (“hard skills”) і гнучких навичок (“soft skills”), зростає якість і прогресивність освітньої політики, що дозволяє досягнути високих показників у процесі формування гармоній- ної особистості, розвинути в неї навички ораторського мистецтва, взаємодії, кому- нікації, вдосконалити управлінські й лідерські якості, сформувати критичне й страте- гічне мислення. Надання можливості розвивати soft skills є свідченням прогресивної освітньої політики, яка відповідає вимогам ринку праці, кращим міжнародним практикам і стандартам. Недооцінка ролі й значення закріплення в освітній парадигмі необхідності формування універсальних навичок командної роботи значно звужує перспективи успішної соціа- лізації, побудови кар’єри й досягнення успіху студентами. Зниження рівня якості освіти є прямим наслідком невикористання сучас- них інструментів і практик, які розвивають навички міжособистісної взаємодії, лідерські й управлінські якості, універсальні й при- кладні вміння. Відзначимо, що формування гнучких навичок повинно бути орієнтиром для всіх учасників освітнього процесу, а цінності, які лежать в основі soft skills, потребують чіткого закріплення в освітніх програмах, практи- ках і стандартах. Це дозволить підвищити рівень освіти на якісно новий щабель і сфор- мувати міцні основи для розвитку особис- тості.ukЯкість освітиособистістьсистема вищої освітиsoft skillФормування soft skills як дескриптор якості сучасної вищої освіти