Федірець, Олег Володимирович2025-09-222025-09-222025Впровадження процесно-орієнтованого підходу як ключовий чинник підвищення ефективності операційного менеджменту / О. М. Ложачевська та ін. Актуальні проблеми сталого розвитку. 2025. № 3. Том 2. С. 48-59 https://doi.org/10.60022/2(3)-6SУДК 658.5: 65.012.32https://doi.org/10.60022/2(3)-6Shttps://dspace.pdau.edu.ua/handle/123456789/19461У статті досліджено проблему підвищення ефективності операційного менеджменту українських підприємств у контексті стрімких трансформацій в бізнес-середовища. Здійснено розробку теоретико-методологічних засад і практичних рекомендацій для впровадження процесно-орієнтованого підходу як ключового чинника зростання операційної гнучкості, клієнтоцентричності, продуктивності та конкурентоздатності. Проаналізовано домінування функціонально-ресурсного підходу на українських підприємствах та обґрунтовано його обмеження в умовах технологічної трансформації, посилення глобалізаційних процесів та економічної турбулентності. Виявлено, що функціональна спеціалізація та ієрархічна структура ускладнюють міжфункціональну координацію та швидке реагування на ринкові зміни, а акцент на економії на масштабі може знижувати гнучкість та клієнтоорієнтованість.ukпроцесно-орієнтований підхідопераційний менеджментефективністьбізнес- процесиоптимізаціястратегічне управліннягнучкістьклієнтоцентричністьВпровадження процесно-орієнтованого підходу як ключовий чинник підвищення ефективності операційного менеджментуArticle