Миколенко, Інна Григорівна2019-11-292019-11-292017https://dspace.pdau.edu.ua/handle/123456789/6250У статті формалізовано архітектуру та науково-прикладні засади функціонування механізму соціальної відповідальності суб’єктами вітчизняного аграрного бізнесу. Встановлено, що в сучасних умовах господарювання особливого значення набуває концепція соціальної відповідальності бізнесу, в рамках якого відбувається процес створення цінностей для самого аграрного підприємства, споживачів, бізнес-партнерів, держави в цілому. Тому застосування практики соціальної відповідальності та корпоративної соціальної відповідальності має стати невід’ємною частиною механізмів виробничо-економічної діяльності національних суб’єктів господарювання агросфери. Виявлено, що у механізмах соціальної відповідальності необхідно посилити інформаційно-рекламну та фінансово-економічну складові або блоки. Це забезпечить краще та ширше впровадження соціальної відповідальності суб’єктів господарювання агросфери, що, у свою чергу, може допомогти створити нові ринки збуту продовольства та сільськогосподарської продукції в Україні та за її межами, вирішити соціальні та екологічні проблеми, полегшити доступ бізнес-структур з українським капіталом до міжнародних ринків, підвищити їх капіталізацію та забезпечити сталий розвиток країни у цілому. Застосування системно- структурного та бізнес-процесного підходів для повної характеристики механізмів формування соціальної відповідальності дозволить визначити їх місце у загальній системі управління підприємствами та ідентифікувати властивості, притаманні тільки даним механізмам. Встановлено, що саме відокремлення заходів у сфері соціальної відповідальності від основної діяльності аграрних підприємств призводить до неможливості оцінки їх ефективності з позиції інтересів кожного конкретного суб’єкта господарювання.механізм соціальної відповідальності, ресурсний потенціал, аграрний бізнес, ефективність, інформаційні потоки.Механізм соціальної відповідальності суб’єктів аграрного бізнесуArticle