Browsing by Author "Sharavara, Roman"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Economic activities of self-government bodies in Ukraine: historical retrospective review(2018) Sharavara, T. O. ; Шаравара, Тамара Олексіївна; Sharavara, Roman; Galych, O. A.; Галич, Олександр АнатолійовичItem Educational security in the context of ensuring national interests of Ukraine(Security of the XXI century: national and geopolitical aspects: [collective monograph] in edition I. Markina. – Prague. – Nemoros s.r.o. – 2019. – Czech Republic. – 500 p. – P. 389-396., 2019) Sharavara, T. O. ; Шаравара, Тамара Олексіївна; Sharavara, Roman; Liulka, V. M. ; Люлька, Вікторія МиколаївнаIn the context of the transfomational processes taking plase in Ukraine,the issue of educational security, which is a key component of national security,deserves special attention. National security directly influences the effectiveness of changes in all spheres of public life, since it is a conscious, targeted, organized influence of the subject of management on the real threats and danger through which state and non-state institutions create favorable conditions for the progressive development of Ukrainian national interests, the sources of the well-being of a particular person, society and the state, and also ensure the effective functioning of the system of national security of Ukraine.Item THE REFORMS OF HIGHER EDUCATION: HISTORICAL RETROSPECTION IN MODERN REFLECTION(Переяславський літопис: Збірник наукових статей Вип.13 /Ред. кол. Коцур В.П. - Переяслав-Хмельницький, 2018) Sharavara, T. O. ; Шаравара, Тамара Олексіївна; Sharavara, RomanВраховуючи процеси трансформації вищої школи в Україні, слід звернутися до історичного досвіду, оскільки попередні покоління освітян уже намагалисяв регулювати: рівень втручання держави в управління навчальними закладами в контексті реальної автономії вишів; право студентства на самоврядування; допустимий рівень запозичення зарубіжного досвіду під час реформ вищої школи. Рівень і глибина оцінок, наданих проведеним реформам у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст. авторами різних епох вражає, тож ретроспекція проблеми є актуальною.Метою статті є аналіз особливостей перебігу реформ вищої школи у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст. на теренах Російської імперії у контексті розв’язання питань керівної функції держави, можливостей і прав студентства, запозичення європейського досвіду. Для успішного вирішення завдань були дібрані методи аналізу й синтезу, метод наукової індукції, метод історичної ретроспекції. Реформування вищої школи в означений період визначалося протистоянням представників з консервативними й ліберальними поглядами. Провладні кола наполягали на німецькій моделі реформи вишів, обстоюючи жорсткий контроль і становість вищої школи, а професура – французької, з позицією проти абсолютного копіювання моделі реформ. Позитивну реакцію суспільства одержали статут 1863 р. та «Тимчасові правила» 1905 р. Статут 1884 р. освітяни оцінили переважно негативно. Типовими помилками означеного періоду були: бажання жорсткого й централізованого контролю над вишами, підтримка ідеї становості, недовіра до керівництва, нерозуміння причин студентських протестів, неусвідомлення ролі особи у впровадженні реформ, призначення очільниками МНО осібі з консервативними поглядами.