Publication: Фізичне виховання як засіб соціально-психологічної адаптації студентів до навчального процесу у ЗВО
Loading...
Date
2025
Authors
Бондаренко, Віктор Петрович
Сукач, Олександр Володимирович
М'якота Олександр Григорович
Неусмехова, Ірина Сергіївна
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
"Витоки педагогічної майстерності", ПНПУ ім. В. Г. Короленка
Abstract
Розкрито значення фізичного виховання як важливого засобу соціально-психологічної адаптації студентів до навчального процесу у закладах вищої освіти. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю забезпечення гармонійного входження молоді до нового соціального та освітнього середовища, що супроводжується зростанням рівня психоемоційного напруження, стресу, дезадаптації та труднощами у міжособистісній взаємодії. Охарактеризовано основні теоретичні підходи до розуміння сутності соціально-психологічної адаптації студентів у ЗВО, виокремлено її ключові компоненти, зокрема: рівень тривожності, самооцінку, мотиваційну спрямованість та здатність до соціальної взаємодії. У межах емпіричного етапу було проведено дослідження з використанням методики Роджерса-Даймонда, опитувальника С. Перце та авторської анкети, спрямованої на вивчення динаміки адаптаційного процесу у студентів І курсу. I Участь у дослідженні взяли дві групи студентів: експериментальна (із впровадженням адаптованої програми фізичного виховання 3 інтерактивними та психоемоційними компонентами) та контрольна (із традиційною програмою). Результати порівняльного аналізу показали значущі позитивні зміни в експериментальній групі, зокрема зростання рівня соціально-психологічної адаптації, зниження тривожності та підвищення мотивації до навчання.
Description
Keywords
фізичне виховання, соціально-психологічна адаптація, студенти, заклад вищої освіти, тривожність, стрес, психоемоційний стан, мотивація, взаємодія, освітнє середовище
Citation
Фізичне виховання як засіб соціально-психологічної адаптації студентів до навчального процесу у ЗВО / В. Бондаренко та ін. Витоки педагогічної майстерності. Серія «Педагогічні науки», Полтава. 2025. Вип. 35. С. 15–19.
DOI HTTPS://DOI.ORG/10.33989/2075-146X.2025.35.330947