Publication:
Актуальні психолого-педагогічні аспекти при викладанні природничих, медико-біологічних та медичних дисциплін в умовах війни

No Thumbnail Available
Date
2025-06-24
Authors
Федорченко, В. І.
Боброва, Н. О.
Коваленко, Нінель Павлівна
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
Викладачі вищої школи всебічно приділяють увагу удосконаленню навчального процесу. Зокрема, створюють нові навчальні посібники, тести для підготовки студентів до поточних занять, заліків, іспитів та незалежних ліцензійних інтегрованих іспитів. У той же час, приділяється увага також і методичним та психолого-педагогічним аспектам. Психолого-педагогічний напрямок роботи викладача також є надзвичайно важливою складовою взаємодії викладача зі студентами у процесі практичного заняття, чи читання лекцій. Грамотна професійна робота викладача у цьому напрямку має сприяти створенню позитивної, творчої, надихаючої студентів на навчання атмосфери, повага до особистості кожного студента, сприяти особистісному росту кожного з них, вселяти віру у можливість досягнення найкращих результатів оволодіння професією. До всього, сказаного вище, слід враховувати – на якому соціальному тлі відбувається навчальний процес у вищих навчальних закладах. Сьогоднішні студенти зазнали складнощів у процесі засвоєння матеріалу, формування навичок регулярної внормованої навчальної роботи на шкільному етапі їх навчання, коли вперше в історії людства навчальний процес для суспільства було переведено у онлайн простір, до чого терміново прийшлось адаптуватися школярам, їх батькам та вчителям. Така трансформація вплинула на методику викладання предметів, адаптація відбувалась «з коліс». І хоч цей досвід, безумовно, був прогресивним, невідворотність його впровадження у межах короткого проміжку часу мала стресогенний характер. Пандемія коронавірусної інфекції виявилась не останнім та не найтяжчим випробуванням для суспільства в цілому, та для здійснення навчального процесу зокрема. Повномасштабне вторгнення у лютому 2022 року стало і продовжує бути надзвичайним фактором, що спричиняє стрес у учнів та студентів вищих навчальних закладів – не тільки біологічного та медичного профілю, а й усіх інших. Здобуті під час коронавірусної пандемії навички навчання на базі різноманітних інтернет-платформ, допомагають мінімізувати втрати часу навчального процесу, що виникають внаслідок оголошення тривог (практичні заняття) та потенційної загрози їх оголошення, коли студенти не можуть бути зібрані у великі групи для читання їм лекцій. Однак, на перший план вийшла проблема дистресу, у якій перебуває все суспільство.
Description
Федорченко В. І., Боброва Н. О., Коваленко Н. П. Актуальні психолого-педагогічні аспекти при викладанні природничих, медико-біологічних та медичних дисциплін в умовах війни. Важливість застосування когнітивно-поведінкових технік у роботі зі студентами. Розвиток природничих наук як основа новітніх досягнень у медицині : матеріали V наук.-практ. конференції (м. Чернівці, 18 червня 2025 р.) / Редкол.: В. І. Федіва – Чернівці : БДМУ, 2025. С. 144-146.
Keywords
медико-біологічні, психолого-педагогічні, умови війни, коронавірус
Citation