Друковані видання
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Друковані видання by Author "Антонець, Анатолій Вікторович"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
Item Загальнокультурна ключова компетентністьяк основа підготовки майбутніх фахівців(2023) Оніпко, Валентина Володимирівна; Япринець, Тетяна Сергіївна; Антонець, Анатолій ВікторовичУ статті з урахуванням провідних світових і вітчизняних тенденцій формування загальних і фахових компетентностей особистості охарактеризовано загальнокультурну компетентність як ключову в процесі підготовки фахівців аграрної галузі.Мета дослідження –розкрити на основі узагальнення теоретичних основ особливостізмісту та структури загальнокультурної компетентності фахівців, обґрунтувати специфіку формування означеної компетентності у здобувачів аграрних закладів.Доведено, що загальнокультурна компетентність, на відміну від інших компетентностей,має постійний характер. Так, якщо професійна компетентність може бути короткотривалою, то ключові компетентності особистість застосовує все життя, при цьому такі компетентності сприяють фахівцеві в набутті нових компетентностей, які, в свою чергу, дозволяють йому розвиватися та досягати нових висот професійного становлення, загальнолюдської культури та характерних рис національної культури, засад духовно-моральних відносин та суспільних явищ, традицій і вміння практично застосовувати їх у різноманітті соціальних відносин, уявлень про наукову картину світу, а також якостейособистості, наявності досвіду діяльності в царині освоєння аграрної сфери як культурно-освітнього простору.Отже, в ході синтезуданихпроцесу формування загальнокультурної компетентності, їїскладовими визначено ціннісні самоорієнтації на самооцінку особистості, мотиваційно-вольові компоненти компетентності фахівця. Індивідуально загальнокультурна компетентність особистості розкривається як: професійна самосвідомість, прийняття себе як професіонала аграрної галузі; постійне самовизначення; саморозвиток фахових здібностей; самопроєктування, побудова власної стратегії професійного зростання, реалізація аксіологічних основ професійного життя, набуття нових якостей, оволодіння новими професійно важливими здатностями, або неперервна зміна структури професійно важливих соціокультурних рис, що склалася ранішеItem Застосування проблемного методу навчання у формуванні професійної компетентності магістрів професійної освіти(2022) Япринець, Тетяна Сергіївна; Антонець, Анатолій ВікторовичЗастосування проблемного методу навчання у формуванні професійної компетентності магістрів професійної освітиItem Застосування проєктної технології навчання у процесі підготовки магістрів професійної освіти(2021) Япринець, Тетяна Сергіївна; Антонець, Анатолій ВікторовичУ статті обґрунтовано теоретичні та методичні аспекти застосування проєктної технології навчання у процесі підготовки магістрів професійної освіти. Відзначено переваги використання проєктного навчання, котре стимулює інтерес здобувачів вищої освіти до вирішення різноманітних виробничих завдань та ситуацій на основі раніше набутого ними досвіду, створює умови для підвищення мотивації та творчої самореалізації майбутніх магістрів, розвиває їхні інтелектуальні здібності. Виокремлено педагогічні умови реалізації проєктної діяльності майбутніми викладачами професійної освіти з урахуванням їхнього рівня підготовки та індивідуальних можливостей. Висвітлено сутнісні характеристики класифікацій проєктів за домінантою діяльності, предметно-змістовими напрямами, характером взаємозв’язків та координування проєкту, за кількістю учасників проєкту та його тривалістю. Розкрито методичні аспекти та етапи реалізації проєктів у процесі опанування основ педагогічного менеджменту. Проведено висновки щодо того, що проєктна технологія навчання є сучасним інструментом усебічного розвитку особистості у процесі професійної підготовки майбутніх магістрів професійної освіти; її використання створює можливості поєднання традиційних методів навчання з активними та інтерактивними, дає змогу актуалізувати, інтегрувати і відпрацювати отримані знання, уміння і навички здобувачів вищої освіти, під час її реалізації викладач може використовувати сукупність пошукових, дослідницьких та творчих дидактичних засобів. Застосування проєктної технології у процесі професійної підготовки магістрів професійної освіти створює всебічні можливості для формування фахових знань та вмінь, умінь і навичок самоорганізації у власній педагогічній діяльності, розвитку критичного мислення, здатності до інформаційного пошуку та інноваційної діяльності.Item Міждисциплінарні електронні проєкти як засіб організації самостійної роботи бакалаврів з професійної освіти аграрного профілю(2023) Антонець, Анатолій Вікторович; Оніпко, Валентина Володимирівна; Япринець, Тетяна СергіївнаЗростаючі потреби вітчизняного ринку праці у висококваліфікованих фахівцях аграрної галузі зумовлюють необхідність якісної підготовки сучасного викладача професійної освіти аграрного профілю. Одним із шляхів ефективного формування фахових компетентностей майбутніх педагогів є ефективна організація їх самостійної роботи.Item Особливості професійної підготовки майбутніх викладачів професійної освіти(2023) Антонець, Анатолій Вікторович; Япринець, Тетяна Сергіївна; Оніпко, Валентина ВолодимирівнаРеформування професійної (професійно-технічної) освіти в умовах сьогодення є пріоритетним завданням національного рівня, яке має на меті підготовку висококваліфікованого, мобільного фахівця, здатного швидко реагувати на виклики суспільства та запити стейкхолдерів, що є можливим, між іншим, за умови якісного кадрового забезпечення. Складні соціальні та освітні зміни в структурі та змісті освітнього процесу,реалізація компетентнісного, практико зорієнтованого підходів при підготовці фахівців аграрного сектору, розмаїття дедалі більших вимог до результатів підготовки аграріїв, упровадження нових засобів навчання – усе це змушує усвідомлювати необхідність підвищення освітньої кваліфікації, збільшення та збагачення професійної культури та компетентності майбутніх викладачів професійної освіти. Дедалі очевиднішим постає завдання формування професійної особистості майбутнього викладача закладів професійної (професійно-технічної) освіти аграрного сектору, який усвідомлює внутрішню логіку і закономірності освітнього процесу як основу своєї професійної самореалізаціїItem Психолого-педагогічні умови формування фахових компетентностей магістрів професійної освіти аграрного профілю(2022) Антонець, Анатолій Вікторович; Япринець, Тетяна Сергіївна; Овсієнко, Юлія ІванівнаУ статті окреслено основні психолого-педагогічні умови забезпечення ефективного формування фахових компетентностей майбутніх педагогів з професійної освіти аграрної спеціалізації. До них належать: позитивна мотивація здобувачів вищої освіти; урахування психологічних особливостей розвитку особистості; використання інноваційних методів навчання; спеціалізація підготовки магістрів з професійної освіти; упровадження керованої науково-дослідницької роботи. Для спеціалізації окремо запропоновані додаткові фахові компетентності, програмні результати навчання та освітні компоненти, покликані їх забезпечити