Друковані видання. Кафедра будівництва та професійної освіти
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Друковані видання. Кафедра будівництва та професійної освіти by Title
Now showing 1 - 20 of 57
Results Per Page
Sort Options
Item DEFINING THE PARAMETERS FOR A BRUSH WITH POLYPROPYLENE BRISTLE WHEN UNCOVERING THE ROOT SYSTEM OF MATERNAL PLANTS(2019-08) Іванов, Олег Миколайович; Харак, Руслан Миколайович; Пушка, Олександр СергійовичРозглянуто питання роботи циліндричної щітки з гнучкими прутками ворсу при розкритті кореневої системи маточних рослин. Встановлено, що основними складовими сили опору при роботі даної щітки є сума опорів, що спричинені силою в’язкості ґрунту, силою статичного опору сипучих частинок ґрунту та силою опору відкидання частинок ґрунту. Виходячи з мінімізації затрат енергії, визначено оптимальні кінематичні параметри щітки з вертикальною віссю обертання. Великий влив на значення загальної сили опору має кутова швидкість щітки. Крім сили опору на прутки ворсу щітки діє нормальна реакція ґрунтової основи. Знайшовши результуючу цих двох сил за допомогою методу еліптичних інтегралів Лежандра, встановлено оптимальні розмірні параметри прутків ворсу, що виготовлені з поліпропілену. Даний метод дозволив врахувати значні, у порівнянні з довжиною прутків, їх деформації в результаті їх згину. Довжина прутків визначена як максимально можлива для забезпечення умови видалення ґрунту з валка, що вкриває кореневу систему маточних рослин клонових підщеп. Також досліджено вплив сили тертя під час роботи щітки. Це тертя частинок ґрунту між собою та по поверхні прутків ворсу. Визначено, що сили тертя, як нормальна реакція ґрунту, мало впливають на роботу циліндричної щітки при розкритті кореневої системи маточних рослин. Це пояснюється відсутністю твердої основи при роботі прутка ворсу, що в свою чергу дозволяє розміщувати прутки ворсу по одному на поверхні щітки. Відсутність потреби у значній відносній жорсткості дозволяє пруткам ворсу видаляти ґрунт з валка мінімізуючи при цьому пошкодження рослин. За допомогою еліптичних інтегралів Лежандра другого роду досліджено прогин прутків ворсу циліндричної щітки при розкритті кореневої системи маточних рослин. Величина прогину прутка в процесі роботи впливає на повноту видалення ним частинок ґрунту. При збільшення прогину змінюється кут між робочою гранню прутка ворсу і поверхнею ґрунту. Це призводить до зменшення видалення частинок і збільшення їх ущільнення у валку. Тому розрахована довжина прутків ворсу, які здатні забезпечити необхідні робочі параметри при заданому навантаженні.Item Estimation model of the diesel engine fuel system with an electromechanical device to intensify fuel supply(2019) Ivanov, O. M.; Kharak, R. M.; Kostenko, O. M.; Arendarenko, V. M.; Nazarenko, A.; Pushka, A.; Sarana, V.; Іванов, Олег Миколайович; Харак, Руслан Миколайович; Костенко, Олена Михайлівна; Арендаренко, Володимир МиколайовичОкреслені ключові напрямки розвитку та вдосконалення паливної системи для двигунів внутрішнього згорання із запаленням від стиску паливоповітряної суміші. Доведена необхідність всебічного впровадження електромеханічних принципів керування процесом паливоподачі у відповідності до варіативних умов експлуатації дизелів. Висвітлена актуальність подальшого вдосконалення та модернізації гідромеханічних паливних систем на фоні постійно зростаючого інтересу до електрокерованих аналогів. Наведено перелік не використаних потенційних можливостей гідромеханічної паливної апаратури для покращення умов протікання процесу подачі палива. Запропоновано електромеханічний засіб для інтенсифікації паливоподачі, що вмонтовується до паливонагнітального трубопроводу та видозмінює фазо-амплітудну характеристику хвильового процесу розповсюдження одиночного імпульсу подачі між паливним насосом високого тиску та гідромеханічною форсункою. Висвітлено основні аспекти методики уточнення розрахункової моделі паливної системи безпосередньої дії розподільного типу з новим засобом інтенсифікації подачі палива. Запропоновано розглядати процес паливоподачі в декілька етапів з врахуванням особливостей функціонування окремо взятого гідравлічного вузла паливної системи, включаючи запропонований засіб інтенсифікації. Приведені системи диференціальних та аналітичних рівнянь, що дозволяють проводити математичне моделювання процесу розповсюдження та взаємовпливу хвиль тиску в паливонагнітальному тракті. Отримані системи дозволяють отримувати характеристики зміни гідравлічного тиску в різних паливних об’ємах, кінематики руху запірних елементів насосу високого тиску та форсунки, тощо. У ході порівняльних досліджень, що були проведені на основі сформованої розрахункової моделі, процесу паливоподачі для штатної та вдосконаленої паливної системи турбодизеля були виявлено значне покращення якості впорскування за значною кількістю показників. За результатами розрахунків прослідковується наявність стрімкоподібного характеру зростання та спадання тиску впорскування на початковій та завершальній фазі процесу подачі палива до циліндрів дизеля. Відмічено, що швидкість зміни тиску може досягати 170 МПа/град, максимальний та середній тиск впорсквання зростає до 75 МПа та 30…40 МПа відповідно. Розрахункові досілдження проводились із залученням чисельного методу інтегрування – інтерполяційного методу Адамса, вибір якого обумовлено потребою отримання стіких рішень при вирішенні сформованих систем диференціальних рівнянь, що відносяться до категорії жорстких.Item Preparation of future teachers of natural sciences for research activities(2020) Onipko, V. V.; Sherstiuk, O.; Оніпко, Валентина ВолодимирівнаThe article describes the scientific basis for the formation of research competence of future teachers of natural sciences, substantiates the need for research to understand the essence of social, economic, and environmental phenomena, innovative solutions to professional problems. It is substantiated that research activity in a higher pedagogical educational institution is an essential objective condition for the holistic professional competence formation of a science teacher, which ensures the development of the research competence as an important quality of a modern specialist. The research of Ukrainian scientists on the formation of research competence of future teachers is analyzed, and the requirements of the National Qualifications Framework are highlighted, on the basis of which the category ‘research competence of future teachers of natural sciences’ is defined as an integrative quality of personality that characterizes their readiness to solve research (search, design, consulting, organizational and managerial) tasks by applying methods of scientific knowledge, application of the diagnostic approach in educational, scientific, natural and managerial activities and which is expressed in the unity of value-motivational, cognitive and operational components. It is proposed to understand the process of systematic accumulation of positive quantitative and qualitative changes under the formation of research competence of future teachers of natural sciences, which allow applicants for higher education to effectively carry out educational, natural science research. The peculiarities of preparation of future teachers for research activities are considered, taking into account the following principles: scientific, systematic, a connection of theory with practice, continuity of the educational process, humanism and provide two main interrelated areas: teaching elements of research work, formation of research experience; actual research, which is conducted under the guidance of teachers. The system of preparation for research activities of future teachers of natural sciences is characterized, which is characterized by openness, dynamism, manageability, flexibility and provides three main components: theoretical, organizational, and methodological, and practical.Item Problems of overweight and obesity among students at general secondary educational institutions(2021) Shmyhol, I.; Hrytsai, N.; Onipko, V. V.; Оніпко, Валентина ВолодимирівнаIn many countries around the world, about 63% of deaths are caused by chronic noncommunicable diseases. Obesity is one of the factors in the development of a number of noncommunicable diseases (cardiovascular, diabetes, etc.). It is the most common metabolic disease among people of all ages in all countries. The WHO (the World Health Organization) recognized obesity as a new non-communicable «epidemic» of our time. Despite the fact, that noncommunicable diseases kill adults more frequently, the predisposition to risk factors begins in childhood and its negative consequences accumulate throughout the lifespan. That is why regular monitoring of the prevalence of overweight and obesity among children and adolescents is relevant and appropriate. Materials and methods. 340 schoolchildren, including 196 boys aged 8-16 and 144 girls aged 8-15 research took part in the research. Analysis of the prevalence of overweight and obesity among schoolchildren was carried out using anthropometric data (body weight and height) and the calculation of the body mass index, taking into account the standards of the percentiles. Results and conclusions. The results of the study during 2017-2020 showed that a higher prevalence of overweight and obesity was observed in boys aged 8-12 years and girls aged 8-11 years. The predominance of overweight and obese people among girls or boys cannot be stated unequivocally, because of a disproportion throughout the years. In 2017 and 2020, a higher percentage of overweight people was observed among boys, in 2018-2019 - among girls. The prevalence of obesity in 2017-2018 was higher among girls, in 2019-2020, respectively, among boys. It was also found that the percentage of obese and overweight schoolchildren during the study period was high. In 2020 there was a significant increase of obese and overweight schoolchildren in comparison with previous years.Item Professional Mobility of the Manager of a Secondary Education Institution as the Basis of His or Her SelfDevelopment(2021) Kravchenko, L.; Bilyk, N.; Onipko, V. V.; Plachynda, T.; Zavitrenko, A.; Оніпко, Валентина ВолодимирівнаThe article provides a substantiation of the essence of the concept of «development of professional mobility of the manager of a secondary education institution». It is provided that the process of development of professional mobility of a school manager will be effective on the basis of its organizers and the public understanding the connection of such mobility, self-development of the specialist during life and professional mobility to strengthen the intellectual and educational environment of Ukrainian secondary education institutions. The purpose of the study was to find out the possibilities of identifying and influencing the educational manager's self-development traits by analyzing publications of scientific pedagogical journals made by different groups of authors in order to improve the professional mobility of the manager by means of training at a pedagogical university and institute of postgraduate pedagogical education. The article is empirical and is based on a secondary analysis of significant theoretical positions of Ukrainian and foreign authors. The research is based on the author's method of content analysis of pedagogical publications of two Ukrainian scientific journals with the addition empirical (questioning, observation, expert evaluation) and statistical (computer quantization of content, mathematical quantitative and qualitative data analysis) methods. The study concludes that the proposed approach to the study of the content of pedagogical publications and the use of this data to improve programs for the development of professional mobility of managers of secondary education institutions, the construction of individual trajectories of their self-development.Item STEM-орієнтований підхід до навчання у підготовці майбутніх учителів природничих наук(2020) Оніпко, Валентина ВолодимирівнаПід впливом сучасних соціальних та економічних реалій відбувається становлення нової парадигми педагогічної освіти, яка вимагає кардинального переосмислення теоретичних положень підготовки професіонала освітньої сфери. Зміни в освіті, передбачені в законах України «Про освіту», «Про вищу освіту», Національній доктрині розвитку освіти України в ХХI столітті, концепції «Нової української школи», спрямовано на підвищення інтелектуального потенціалу держави та забезпечення якості професійної підготовки майбутніх фахівців, зазначено, що «педагогічні працівники мають стати основною рушійною силою відродження та створення якісно нової національної системи освіти». Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення інтегрованого курсу «Природничі науки» для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти потребує підготовки нового покоління творчо мислячих, професійно компетентних вчителів природничих наук. Одним із актуальних напрямів модернізації та інноваційного розвитку природничого профілю освіти виступає STEM-орієнтований підхід до навчання, який виявляється у поєднанні міждисциплінарних практик до вивчення природничих дисциплін, підвищення творчого потенціалу молоді та професійної компетентності, а саме: компетентності в природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова грамотність, екологічна грамотність і здорове життя, що гармонійно поєднується системою STEM освіти.Item The key competencies of future specialists in the framework of the sustainable development concept(2021) Шевчук, Сергій Миколайович; Япринець, Тетяна Сергіївна; Palekha,O.; Kondel, V.; Cherniavskyi, T.; Myronenko, V.; Shevchuk, S. M.; Yaprynets, T. S.The article aims to identify key competencies of specialists in the context of the sustainable development concept. The method of cluster analysis was used to assess the key competencies of specialists in the context of sustainable development. The research used the OECD Skills for Jobs database (2021), which contains estimates of surplus (score from -1 to 0) and deficit (score from 0 to +1) of different skill groups of specialists in 44 EU countries, OECD, and other countries.The key competencies of specialists in the context of sustainable development include systemic, strategic, critical thinking, creativity, cooperation, integrated problem solving, empathy, interdisciplinarity. The assessment and analysis of workforce competencies across countries and the productivity of the employed prove the importance of skills development for sustainable economic development.Item Актуальність запровадження інноваційних технологій у освітній процес(Полтавський державний аграрний університет, 2023) Шпилька, Микола МиколайовичНа сьогодні традиційна підготовка фахівців, що орієнтується на формування знань, навичок і умінь у предметній області, все більше відстає від сучасних вимог. Основою сучасної освіти повинні бути не тільки навчальні дисципліни, але і способи мислення та діяльності студентів. Завданням будь-якого ВНЗ окрім випуску фахівців з високим рівнем підготовки є і задіяння студентів уже в процесі навчання в розробку принципово нових технологій, їх адаптація до реальних умов виробничого середовища. У той же час у процесі навчання важливо розвивати у студентів такі здібності як: творча активність, креативне мислення, вміння оцінювати, раціоналізувати, швидко адаптуватися до мінливих потреб ринку.Item АКТУАЛЬНІСТЬ ПИТАНЬ ЦИВІЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ В СУЧАСНИХ УМОВАХ(2021) Шпилька, Микола МиколайовичЦивільна безпека одна з найважливіших функцій держави. Від неї залежить безпека населення, стійкість функціонування найважливіших елементів економіки. В даний час головна особливість її полягає в здійсненні заходів щодо захисту населення не тільки від небезпек військового часу, а й від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру в мирний час. Це підвищує соціальну значимість цивільної безпеки її затребуваність у суспільстві.Item Бінарний підхід у формуванні професійної компетентності майбутніх аграріїв(2022) Оніпко, Валентина Володимирівна; Поспєлова, Ганна ДмитрівнаВ умовах реформування національної системи освіти особлива увага приділяється вдосконаленню змісту та технологіям професійної підготовки майбутніх аграріїв, пошуку нестандартних і практико-орієнтованих форм і методів освітньої діяльності. Траєкторія набуття агрономічної професії передбачає відповідність актуальним запитам держави, суспільства й стейкхолдерів, що обумовлює підвищення вимог до гносеологічної та практичної складової підготовки у професійному навчанні майбутніх фахівців, підготовку компетентних агрономів, здатних професійно розв’язувати широке коло проблем та задач у процесі вирощування сільськогосподарських культур шляхом розуміння та використання як теоретичних, так і практичних методів; управляти комплексними діями або проектами, нести відповідальність за прийняття рішень у конкретних виробничих умовах тощо.Item Глобалізація вищої освіти – переваги і недоліки(Полтавський державний аграрний університет, 2023) Шпилька, Микола МиколайовичГлобалізація є процесом інтеграції людства в єдине ціле, характеризує нову епоху розвитку людства – епоху глобального світу. Основним двигуном прогресу і найбільшою цінністю у світі визнаються знання, тому вища школа кожної держави, що прагне до поступального розвитку, повинна відповідати деяким загальним для всього світу вимогам, щоб відповідати тим умовам, які на освіту покладають і нова система економіки, і нова система міжнародного устрою. Всі ці вимоги втілилися в тих напрямках глобалізації, які зараз впливають на розвиток і існування вищої освіти в усьому світі, незважаючи на те, наскільки природні ці напрямки розвитку для кожної системи освіти.Item Деонтологічні аспекти науково-дослідницької діяльності здобувачів вищої освіти в галузі охорони здоров'я(2022) Оніпко, Валентина Володимирівна; Білаш, С.; Білаш, В.; Біланов, О.У статті з урахуванням деонтологічних аспектів освітнього процесу здобувачів вищої освіти в галузі охорони здоров’я розглянуто особливості організації та зразки науково-дослідницької діяльності здобувачів Полтавського державного медичного університету; обґрунтовано доцільність використання позааудиторних форм наукової роботи на прикладі функціонування студентського наукового товариства як необхідного складника процесу формування професійної компетентності майбутніх лікарів до саморозвитку й самореалізації. Систематизовано основні засади медичної деонтології, яка враховує три види норм: моральні як об’єкт вивчення професійної етики; деонтологічні, що передаються усно й проявляються в спілкуванні, стосунках; юридичні, які дозволяють сформувати професійну компетентність здобувачів вищої медичної освіти на підставі логічного права медиків на професійну гідність і честь та містять нормативні принципи поведінки лікаря. Визначено незаперечні принципи науково-дослідницької діяльності майбутніх фахівців у галузі охорони здоров’я: деонтологічна орієнтація пізнання, об’єктивність наукової позиції, що забезпечує загальнолюдську значущість висновків науки; відповідальність молодих науковців, які займаються розробками математичних моделей захворювань і визначають спільно з лікарем методи лікування; врахування загального й індивідуального в творчості наукового колективу; неможливість протиставляти техніку й технічний прогрес лікарському мисленню, досвідові, особистісним якостям. Проведено висновки стосовно того, що найважливішою деонтологічною якістю майбутнього лікаря-дослідника є сукупність належних моральних норм, обумовлених професійною діяльністю, дбайливе ставлення до хворого та високий професіоналізм, прагнення постійно підвищувати власну професійну кваліфікацію та наукову грамотність; що медична деонтологія в процесі науково-дослідницької діяльності майбутніх фахівців галузі охорони здоров’я виражається в науково-етичному потенціалі, в потребі самовдосконалення в умовах подальшої професійної діяльності. У перспективах дослідження – перегляд деонтологічних аспектів науково-дослідницької діяльності здобувачів вищої освіти в галузі охорони здоров’я з метою комплексного підходу до інтеграції науково-практичної медицини та професійної деонтології.Item Дидактична сутність біологічних екскурсій(2021) Оніпко, Валентина Володимирівна; Ханнанова, О.; Максименко, Наталія ТарасівнаБіологічна екскурсія є ефективною формою рекреаційної діяльності, що сприяє формуванню фахових компетентностей майбутніх учителів природничих наук, біології та основ здоров’я. Яка забезпечує готовність здобувачів освіти до формування природознавчої компетентності учнів у процесі засвоєння системи інтегрованих знань про природу та людину, основ екологічних знань, вивчення способів навчальнопізнавальної і природоохоронної діяльності, розвиток ціннісних орієнтацій у ставленні до природи на уроках та в позакласній роботі. Екскурсії дозволяють забезпечити ряд суттєвих дидактичних функцій: вироблення системи природничих уявлень і понять, відповідних умінь та навичок; реалізацію принципу наочності навчання, здобувачі освіти активно пізнають навколишній світ під час безпосереднього контакту з ним, здійснюють спостереження в природних умовах, яке дозволяє ознайомитися з ознаками природних об’єктів, безпосередньо ознайомитися з біометричними, фізіологічними, органолептичними показниками (формою, величиною, кольором, розміром характером поверхні, тощо), сприяння поширенню наукових знань, що реалізується завдяки тому, що зміст екскурсії викладається відповідно з досягненнями певної галузі сучасної науки; поєднання теоретичних знань із практикою під час цілеспрямованого показу об'єктів; здійснення культурного розвитку особистості; забезпечення екологічного, валеологічного виховання, прищеплення бережливого ставлення до природи, звернення уваги на раціональне використання її багатств, можливі наслідки негативного впливу людини на природуItem Дослідження впливу соломистості та ступеня завантаження молотарки зернозбиральних комбайнів ACROS -530 ТА «JD-9500» на якість обмолоту зерна озимої пшениці(2019) Бурлака, Олексій Анатолійович; Яхін, Сергій Валерійович; Дрожчана, Ольга УрешівнаМетою даної статті є визначення впливу соломистості хлібної маси та ступеня завантаження молотарки зернозбиральних комбайнів ACROS-530 та «JD-9500», що виконані за класичною тангенціальною схемою обмолоту зерна на якість сепарації – втрати зерна за комбайном та засміченість бункерного зерна на збиранні озимої пшениці прямим комбайнуванням в агрокліматичних умовах Полтавського району Полтавської області. Експериментальні данні були отримані шляхом вимірювань змінних технологічних режимів роботи зернозбиральних комбайнів ACROS-530 та «JD-9500». На основі аналізу експериментальних даних побудовані поверхні відгуку, що характеризують залежність між висотою зрізу рослин Х1, см; засміченістю бункерного зерна Y1, %; та втратами зерна Z1, % (збирання озимої пшениці комбайнами ACROS-530 та «JD-9500» на швидкості руху 4,5 км/год.). Можливо зазначити, що, для агротехнічних умов Полтавського району, при збиранні зерна озимої пшениці прямим комбайнуванням з урожайністю до 5т/га рекомендована висота зрізу знаходиться в діапазоні 5…15 см. При цьому збільшення висоти зрізу покращує ефективність робо ти сепарувальних механізмів комбайнів. Тому, якщо потрібно зібрати майже всю солому, рекомендовано зменшувати швидкість руху відносно базових налаштувань комбайнів. А якщо частину соломи можливо залишити у якості органічних добрив, – критерієм завантаження комбайна є втрати за молотаркою та засміченість зерна, що транспортується в бункер. Також досліджені залежності між швидкістю руху зернозбиральних комбайнів ACROS-530 та «JD-9500» – Х1ʹ, км/год; засміче ністю бункерного зерна Y1, %; та втратами зерна Z1, % при фіксованій висоті зрізу – 7…10 см. Кращі показники якості обмолоту зерна отримані при швидкості руху обох комбайнів 4,5…5 км/год. Але за умов однакової, з розрахунку на одиницю ширини молотарки, пропускної спроможності комбайнів втрати зерна на комбайні «JD-9500» (на 0,5…1 % менше) та ступінь засміченості бункерного зерна (на 2…3,5 % менше) в порівнянні з комбайном ACROS-530. Це обумовлено більш досконалими конструктивними рішеннями повітряно-решітної очистки комбайну «JD-9500». Отримані нами результати досліджень у вигляді рекомендацій доцільно використовувати в роботі інженерних та агрономічних служб при проведенні контролю якості та технологічного налаштування зернозбиральних комбайнів, що сконструйовані за класичною схемою молотильно-сепарувального пристрою, на обмолоті озимої пшениці в сільськогосподарських підприємствах та фермерських господарствах Полтавського району Полтавської області.Item Дослідження ефективності гнучкого захисту об’єктів від механічних пошкоджень(2022) Костенко, Олена Михайлівна; Шпилька, Микола Миколайович; Лапенко, Тарас Григорович; Дудник, Володимир Васильович; Дрожчана, Ольга Урешівна; Клименко, А. В.; Шпилька, А. М.У сучасних умовах інтенсивного розвитку технологічного транспорту важливого значення для забезпечення безпечних умов для людей, обладнання та елементів будівель набувають засоби захисту від механічних пошкоджень. У роботі обґрунтована необхідність застосування захисту у вигляді загорож для збереження життя і здоров’я персоналу, промислового обладнання та будівельних конструкцій. Традиційно такі загорожі виготовлялися здебільшого зі сталі або бетону. Проте останнім часом набув поширення гнучкий захист із полімерних матеріалів. На відміну від традиційного металевого захисту зниження сили удару у разі застосування гнучкого захисту дозволяє: уникнути виривання анкерів із бетонного покриття; уникнути пошкоджень ударного об’єкта (кари, вантажу, автотранспорту тощо); зберегти презентабельний вид захисту під час експлуатації; суттєво знизити силу інерції, що впливає на водіїв транспортних засобів при ударах.Item ДІДЖИТАЛІЗАЦІЯ ОСВІТИ – ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ(2021) Шпилька, Микола МиколайовичРозглянуто переваги та недоліки діджиталізації освіти, передумови її запроавдження.Item Енерго- і ресурсозберігаючі технології та машини в переробних та харчових виробництвах(2019-11) Падалка, Вячеслав Вікторович; Арендаренко, Володимир Миколайович; Дмитриков, Валерій Павлович; Іванов, Олег МиколайовичItem Загальнокультурна ключова компетентністьяк основа підготовки майбутніх фахівців(2023) Оніпко, Валентина Володимирівна; Япринець, Тетяна Сергіївна; Антонець, Анатолій ВікторовичУ статті з урахуванням провідних світових і вітчизняних тенденцій формування загальних і фахових компетентностей особистості охарактеризовано загальнокультурну компетентність як ключову в процесі підготовки фахівців аграрної галузі.Мета дослідження –розкрити на основі узагальнення теоретичних основ особливостізмісту та структури загальнокультурної компетентності фахівців, обґрунтувати специфіку формування означеної компетентності у здобувачів аграрних закладів.Доведено, що загальнокультурна компетентність, на відміну від інших компетентностей,має постійний характер. Так, якщо професійна компетентність може бути короткотривалою, то ключові компетентності особистість застосовує все життя, при цьому такі компетентності сприяють фахівцеві в набутті нових компетентностей, які, в свою чергу, дозволяють йому розвиватися та досягати нових висот професійного становлення, загальнолюдської культури та характерних рис національної культури, засад духовно-моральних відносин та суспільних явищ, традицій і вміння практично застосовувати їх у різноманітті соціальних відносин, уявлень про наукову картину світу, а також якостейособистості, наявності досвіду діяльності в царині освоєння аграрної сфери як культурно-освітнього простору.Отже, в ході синтезуданихпроцесу формування загальнокультурної компетентності, їїскладовими визначено ціннісні самоорієнтації на самооцінку особистості, мотиваційно-вольові компоненти компетентності фахівця. Індивідуально загальнокультурна компетентність особистості розкривається як: професійна самосвідомість, прийняття себе як професіонала аграрної галузі; постійне самовизначення; саморозвиток фахових здібностей; самопроєктування, побудова власної стратегії професійного зростання, реалізація аксіологічних основ професійного життя, набуття нових якостей, оволодіння новими професійно важливими здатностями, або неперервна зміна структури професійно важливих соціокультурних рис, що склалася ранішеItem Засоби регулювання параметрів пневматичної підвіски АТЗ(Полтавський державний аграрний університет, 2023) Шпилька, Микола МиколайовичЗавжди актуальною була і залишається проблема бездоріжжя українських шляхів. Зважаючи на це автотранспортний засіб повинен мати підвіску, яка б забезпечувала: з одного боку оптимальну прохідність, а з іншого плавність ходу. Цим вимогам може відповідати лише підвіска з пневматичним пружним елементом.Item Застосування особистісно зорієнтованої технології у процесі підготовки майбутніх фахівців спеціальності геодезія та землеустрій(Полтавський державний аграрний університет, 2023) Оніпко, Валентина Володимирівна; Шевчук, Сергій Миколайович; Чувпило, Вадим ВікторовичЗастосування особистісно зорієнтованої технології у процесі підготовки майбутніх фахівців спеціальності геодезія та землеустрій
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »