Друковані видання. Кафедра менеджменту ім. І.А. Маркіної

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 478
  • Publication
    Інноваційні підходи до ідентифікації та оцінки ризиків в управлінні організаційними проєктами
    (Вчені записки Університету «КРОК», м. Київ, 2025) Федірець, Олег Володимирович
    У статті досліджується проблематика ідентифікації та оцінки ризиків у процесі управління проєктами підприємств. Визначено чинники, які мають визначальний вплив на виникнення непередбачених обставин та ризиків різних типів, до них віднесено відсутність комплексної інформації, складнощі із впровадженням та використанням надійних аналітичних інструментів, відсутність досвіду у моделюванні ризиків. Також суттєвим є вплив людського чиннику та недостатній рівень організаційної культури, особливо враховуючи мінливих характер ризиків. Здійснено класифікацію ризиків з якими стикаються підприємства в процесі управління проєктами. На основі джерел, характеру та впливу ризиків визначено основані групи (внутрішні, зовнішні, стратегічні та ризики конкретного проєкту), здійснено опис ризиків, що належать до кожної групи. Визначено, що важливим для ідентифікації та оцінки ризиків є впровадження міжнародних стандартів, таких як PMBOK Guide та ISO 31000:2018, зроблено порівняння їх характеристик, зокрема що стосується управління ризиками, особливостей впровадження, практичного застосування та наявності обмежень. В дослідженні наводиться детальний опис, порівняння та аналіз інструментів оцінки ризиків.
  • Publication
    Інноваційні підходи до впровадження соціально-відповідального маркетингу в промислових стартапах
    ("Інвестиції: практика та досвід", Київ, 2025-06) Федірець, Олег Володимирович
    Стаття присвячена дослідженню інноваційних підходів до впровадження соціально-відповідального маркетингу (СВМ) у промислових стартапах в контексті інтеграції України до європейського науково-технологічного простору та необхідності модернізації національної економіки. Актуальність теми обгрунтована зростаючою роллю соціальних та екологічних аспектів у діяльності бізнесу, особливо для стартапів, які прагнуть сформувати позитивний імідж та залучити лояльну аудиторію. Метою дослідження є комплексний аналіз, систематизація та розкриття сутності інноваційних підходів до СВМ у промислових стартапах, а також вивчення їхнього потенціалу для досягнення ключових бізнес-цілей. У статті розглянуто еволюцію концепції та її сучасні трактування, виявлено специфіку та переваги впровадження останньої для промислових стартапів.
  • Publication
    Інноваційна концепція безперервної адаптації в стратегічному управлінні конкурентоспроможністю туристичних підприємств
    ("Modelsng The Develooment of The Economic System", Хмельницький: ХНУ, 2025) Федірець, Олег Володимирович; Зось-Кіор, Микола Валерійович
    У статті здійснено порівняльний аналіз ефективності традиційних методів стратегічного управління та підходів, інтегрованих з концепцією «безперервної адаптації», в умовах динамічних змін бізнес-середовища. Дослідження акцентує увагу на обмеженнях класичних моделей стратегічного управління, таких як нерегулярність оновлення планів, використання застарілих даних, розрив між формулюванням стратегії та її виконанням, а також недостатня інтеграція стратегічних цілей в операційну діяльність. Ці чинники знижують адаптивність організацій до швидких ринкових змін, технологічних проривів і мінливих споживчих очікувань. Запропоновано модель Always-On Strategy як альтернативу, що забезпечує безперервний цикл стратегічного управління конкурентоспроможністю туристичних підприємств. Вона передбачає постійне сканування внутрішнього та зовнішнього середовища, оперативний аналіз і пріоритизацію даних, виконання та моніторинг стратегічних ініціатив, а також коригування стратегії в реальному часі. Ключові елементи Always-On Strategy включають безперервний стратегічний контекст, інклюзивне прийняття рішень, співпрацю керівництва, мінімізацію ризиків, використання технологій і даних, а також клієнтоорієнтованість. Вони сприяють підвищенню гнучкості, адаптивності та конкурентоспроможності організацій. Переваги моделі включають швидке реагування на ринкові зміни завдяки автоматизації та аналізу даних у реальному часі, узгодженість між підрозділами через інклюзивність і співпрацю, а також стійкість до криз завдяки проактивному управлінню ризиками. Водночас впровадження Always-On Strategy пов’язане з викликами, такими як технологічна залежність, потреба в культурних змінах в організаціях з ієрархічними структурами та ризик перевантаження даними.
  • Publication
    Сутність та особливості формування системи менеджменту виробничого потенціалу підприємства
    ("Приазовський економічний вісник", м. Запоріжжя, 2022) Федірець, Олег Володимирович
    У статті вирішується проблема формування теоретико-методологічного підходу до формування виробничого потенціалу аграрних підприємств. Досліджено та систематизовано основні теоретичні аспекти формування системи менеджменту виробничого потенціалу, а також практичні рекомендації щодо підвищення ефективності управління та використання виробничого потенціалу аграрних підприємств. Проаналізовано основні підходи, які використовуються для визначення виробничого потенціалу, обґрунтовано його властивості та основні елементи системи менеджменту виробничого потенціалу. Розглянуто основні методи розрахунку рівня виробничого потенціалу. Запропоновано авторське формулювання виробничого потенціалу аграрних підприємств та комплексну методику оцінки ефективності використання техніки аграрних підприємств.
  • Publication
    Сутність «Data-driven» стратегії маркетингового управління та перспективи її застосування в інноваційно орієнтованих аграрних підприємствах
    ("Актуальні проблеми економіки", м. Київ, 2025-01-28) Федірець, Олег Володимирович
    У статті здійснено дослідження сутності «Data-driven» стратегії, визначено її ключові елементи та проаналізовано перспективи їїзастосування в аграрному секторі. Сучасне світове бізнес- середовище є досить динамічним, характеризується значним ступенем невизначеності та є складно прогнозованим. В умовах зростаючої конкуренції та швидких технологічних змін, аграрні підприємства потребують ефективних інструментів для прийняття обґрунтованих управлінських рішень. Традиційні методи управління, що базуються на інтуїції і досвіді, часто виявляються недостатньо ефективними та не дозволяють в повній мірі врахувати всі чинники. Також в останні роки завдяки діджиталізації з’явилася велика кількість інноваційних інструментів та рішень, які здатні значно підвищити обґрунтованість та пришвидшити процес прийняття управлінських рішень. В цьому контексті, стратегія «Data-driven» (управління на основі даних) набуває особливої актуальності, оскільки дозволяє, використовуючи великі обсяги даних, здійснювати оптимізацію виробничих процесів, покращувати врожайність сільськогосподарських культур та збільшувати продуктивність тварин,забезпечуючи при цьому зниження витрат,завдяки чому відбувається підвищення їх конкурентного положення на ринку.
  • Publication
    Стратегічне управління конкурентоспроможним розвитком аграрних підприємств в контексті євроінтеграції та Європейського Зеленого Курсу
    ("Актуальні проблеми економіки", м. Київ, 2025-04-30) Федірець, Олег Володимирович
    У статті здійснено комплексний аналіз інтеграції України до Європейського Зеленого Курсу (ЄЗК) з акцентом на трансформацію агропродовольчої сфери та стратегічне управління конкурентоспроможним розвитком аграрних підприємств. Розглянуто стратегічні цілі та ключові напрями ЄЗК, його потенційний вплив на національну економіку та агропродовольчу сферу сектор. Визначено вплив стратегії Європейського Союзу «Від ферми до виделки», яка визначає амбітні екологічні стандарти для сільськогосподарського виробництва, включаючи скорочення використання хімічних засобів захисту рослин та добрив, а також розширення площ органічного землеробства. Проаналізовано можливі переваги для України, такі як стимулювання екологічної модернізації, залучення інвестицій та підвищення конкурентоздатності на європейському ринку, а також потенційні загрози, пов’язані зі значними фінансовими витратами та необхідністю адаптації до жорстких екологічних вимог. У дослідженні ідентифіковано основні виклики, що постають перед агропродовольчою сферою України в контексті імплементації положень ЄЗК.
  • Publication
    Перспективи застосування систем менеджменту в агропродовольчій сфері
    (Вісник ПДАУ, 2024) Федірець, Олег Володимирович; Дячков, Дмитро Володимирович
    У статті проведено дослідження сучасного стану використання систем менеджменту в агропродовольчій сфері. Проведено детальне розпізнавання та вивчення систем управління з найбільшою актуальністю або з найбільшою кількістю досліджень і визначення впливу критичних чинників, таких як пандемії та збройні конфлікти на розвиток досліджень у галузі систем управління. Цей аналіз проводили з використанням академічних інформаційних джерел, в рамках методики систематичного огляду літератури з урахуванням баз даних. Результати показують, що на сьогодні дослідження систем менеджменту в агропродовольчій сфері в усьому світі пов’язані з: безпекою харчових продуктів, екологічним менеджментом, управлінням запасами, оптимізацією ланцюгів поставок та управління ризиками, інтегрованими системами управління, системами управління якістю, управлінням соціальною відповідальністю, сертифікаціями систем менеджменту, системами управління охороною праці та безпекою праці, а також енергетичним менеджментом. Системи менеджменту в агропродовольчій сфері – це комплекси взаємопов’язаних елементів, що використовуються для управління діяльністю підприємств, які займаються виробництвом, переробкою, зберіганням, транспортуванням та реалізацією сільськогосподарської та харчової продукції. В статті досліджено актуальні питання впровадження та функціонування систем менеджменту в агропродовольчій сфері.
  • Publication
    Онтологічне планування як інноваційний інструмент підвищення ефективності стратегічного управління в умовах цифрової трансформації
    ("Актуальні проблеми економіки", м. Київ, 2025-02) Федірець, Олег Володимирович
    У статті досліджується актуальна проблема підвищення ефективності стратегічного управління в умовах глобальної цифрової трансформації бізнес-середовища. Здійснено обґрунтування необхідності удосконалення традиційних методів стратегічного планування шляхом інтеграції сучасних інформаційних технологій, зокрема онтологічного планування. Визначено, що онтологічне планування, як підхід, що базується на використанні онтологій для представлення знань про предметну область, дозволяє формалізувати та систематизувати стратегічні знання, автоматизувати аналіз, підвищити ефективність прийняття рішень, покращити прогнозування та підвищити гнучкість стратегічного управління. У статті представлено концептуальну модель онтологічного планування в системі стратегічного управління, що базується на багаторівневій структурі знань. Розглянуто ключові елементи онтологічного планування та процес їх взаємодії, що забезпечує інтелектуальну підтримку процесу прийняття рішень. Досліджено переваги та недоліки застосування онтологічного планування в процесі стратегічного управління. До переваг віднесено систематизацію знань, автоматизацію аналізу, підвищення ефективності прийняття рішень, удосконалення прогнозування та підвищення гнучкості.
  • Publication
    Онтологічне планування бізнес-процесів для оптимізації стратегічного управління в умовах цифрової економіки
    ("Актуальні проблеми економіки", м. Київ, 2025-03) Федірець, Олег Володимирович
    У статті розглядається актуальна проблема забезпечення адаптивності та гнучкості організацій в умовах динамічного бізнес-середовища цифрової економіки. Ключовим викликом управління бізнес-процесами визначається відсутність структурованої основи для формалізації знань, що ускладнює їх верифікацію, адаптацію та інтеграцію. Обґрунтовується особлива роль онтологічного планування як семантичної основи для моделювання бізнес-процесів, що сприяє їх стандартизації, аналізу та оптимізації. Проаналізовано взаємозв’язок онтологічного планування та стратегічного управління, підкреслено їх синергетичний потенціал у контексті моделювання бізнес-процесів. Розкрито, як формалізація знань за допомогою онтологій забезпечує консистентність інформації та виявлення прихованих залежностей, що є критично важливим для прийняття обґрунтованих стратегічних рішень. Показано, що онтологічне планування є фундаментальною передумовою якісного стратегічного управління, забезпечуючи інформаційну прозорість та інтелектуальну підтримку на всіх етапах стратегічного процесу, а також узгодження стратегічного бачення з операційною діяльністю. Детально розглянуто основні результати дослідження, які демонструють, що онтологічне планування є потужним інструментом для моделювання бізнес-процесів, забезпечуючи чіткість, узгодженість, інтеграцію та можливості аналізу.
  • Publication
    Методологія аналізу ефективності кластерними проєктами в реалізації переваг інноваційного менеджменту організацій в сфері туристичних послуг
    ("Інвестиції: практика та досвід", м. Київ, 2025) Федірець, Олег Володимирович
    У статті досліджено методологію аналізу ефективності кластерними проєктами в реалізації переваг інноваційного менеджменту організацій сфери туристичних послуг. Глобалізація, швидкі техно- логічні зміни, зростання невизначеності вимагають комплексного проєктного управління, і значна кількість організацій використовують саме проєктний підхід для втіленні своїх бізнес-стратегій, проте при цьому їх успіх оцінюється переважно за показниками ефективності, не приділяючи достатньої уваги реалізації переваг. Це обумовлює актуальність поглибленого дослідження управління реалізацією переваг, розглядаючи його як систематичний підхід, спрямований на забезпечення процесу трансформації проєктних результатів у вимірювану цінність для організації та її зацікавлених сторін. У дослідженні визначено теоретичні основи BRM, такі як теорія зацікавлених сторін, теорія ресурсів і спроможностей, теорія змін та теорія вимірювання ефективності, їх роль у формуванні управління реалізацією переваг враховуючи при цьому інтереси та очікуваннями стейкхолдерів, організаційні ресурси, управління змінами та показники ефективності.
  • Publication
    Застосування сценарного планування для підвищення ефективності стратегічного управління в умовах невизначеності
    ("Актуальні проблеми економіки", м. Київ, 2025) Федірець, Олег Володимирович
    У статті досліджується проблематика підвищення ефективності стратегічного управління в умовах невизначеності. В якості ключового інструменту пропонується використання сценарного планування. Визначено що однією із головних перешкод у забезпеченні ефективного розвитку організацій є явище «стратегічної інерції», зокрема систематизовано негативні наслідки, які вона викликає та проведено характеристику їх впливу. Саме використання сценарного планування дозволяє забезпечити прогнозування можливих змін та формування альтернативних стратегій. Не зважаючи на наявність варіантів та різновидів, сценарний підхід має базову структуру, яка включає ідентифікацію проблеми, опис ключових чинників впливу, підбір елементів та побудову сценаріїв, аналіз та підбір сценаріїв і прийняття на їх основі стратегічного рішення. Важливим елементом сценарного планування є ідентифікація та характеристика функцій сценаріїв, які в процесі розширення його застосування значно розширилися: від планування і прогнозування майбутніх подій та підтримки прийняття рішень до інтеграції даних, активізації організаційного навчання та стимулювання стратегічного мислення менеджерів.
  • Publication
    Управління організаційно-корпоративними змінами в умовах невизначеності: ціннісно-орієнтований підхід до проєктного менеджменту
    ("Актуальні проблеми сталого розвитку", 2025) Федірець, Олег Володимирович
    У статті досліджується проблематика впровадження ціннісно-орієнтованого підходу до управління проєктами в контексті сучасних викликів, зумовлених в тому числі динамічністю та високим рівнем невизначеності зовнішнього середовища. У порівнянні з класичним підходом до оцінки ефективності реалізації проєктів, який концентрується на таких параметрах, як час, вартість та обсяги (якість), запропонований підхід фокусується на переосмислення розуміння успішності проєкту, зміщуючи акценти на вигоду від довгострокового впливу, та забезпечуючи перехід від орієнтації на результат до орієнтації на наслідки. У дослідженні проведено порівняння традиційного управління проєктами з ціннісно-орієнтованим за критеріями показників ефективності, ключового акценту, інструментів та методик, підходу до управління змінами та ролі керівника проєкту. Також визначено характеристики типів цінності (внутрішня, фінансова, майбутня, клієнто-орієнтована), проаналізовано характер їх впливу на реалізацію проєкту та визначено конкретні варіанти реалізації такого впливу.
  • Publication
    Еволюція фінансових моделей управління інноваційним бізнесом та планування стартап проєктів: від Lean Startup до Agile Management
    ("Актуальні проблеми сталого розвитку", м. Київ, 2025) Федірець, Олег Володимирович
    У статті досліджено еволюцію моделей управління стартапами, зокрема методології Lean Startup та Agile Management, в контексті сучасного економічного ландшафту. Актуальність теми зумовлена зростанням наукового інтересу до стартапів, їхньої ролі в інноваційному розвитку та адаптації до мінливих умов ринку. У дослідження розкриваються ключові фактори, що впливають на вибір та ефективність моделей управління стартапами, включаючи технологічний прогрес, глобалізацію, зміну споживчих потреб та соціально-економічні чинники. Особливу увагу приділено порівняльному аналізу Lean Startup та Agile Management, виявлено їхні переваги та недоліки, а також розглянуто можливість їхнього поєднання для досягнення синергетичного ефекту. Lean Startup, орієнтований на валідацію бізнес-ідеї та мінімізацію ризиків, та Agile Management, що акцентує на гнучкості та швидкій адаптації, є ключовими моделями управління стартапами в умовах високої невизначеності.
  • Publication
    Впровадження процесно-орієнтованого підходу як ключовий чинник підвищення ефективності операційного менеджменту
    ("Актуальні проблеми сталого розвитку", 2025) Федірець, Олег Володимирович
    У статті досліджено проблему підвищення ефективності операційного менеджменту українських підприємств у контексті стрімких трансформацій в бізнес-середовища. Здійснено розробку теоретико-методологічних засад і практичних рекомендацій для впровадження процесно-орієнтованого підходу як ключового чинника зростання операційної гнучкості, клієнтоцентричності, продуктивності та конкурентоздатності. Проаналізовано домінування функціонально-ресурсного підходу на українських підприємствах та обґрунтовано його обмеження в умовах технологічної трансформації, посилення глобалізаційних процесів та економічної турбулентності. Виявлено, що функціональна спеціалізація та ієрархічна структура ускладнюють міжфункціональну координацію та швидке реагування на ринкові зміни, а акцент на економії на масштабі може знижувати гнучкість та клієнтоорієнтованість.
  • Publication
    Організаційно-економічний механізм управління потенціалом конкурентоспроможного підприємства
    ("Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького", 2021) Зось-Кіор, Микола Валерійович
    В статті досліджено основні теоретичні аспекти формування організаційно-економічного механізму управління потенціалом конкурентоспроможного підприємства. Одним з актуальних питань для керівників підприємств є утворення організаційно-економічного механізму, який був би здатним забезпечити ефективність управління та конкурентоспроможність підприємства. Узагальнено теоретичні аспекти організаційно-економічного механізму управління потенціалом підприємства. Досліджено поняття «конкурентоспроможність» та його зв'язок з організаційно-економічним механізмом управління потенціалом підприємства. Оцінка конкурентоспроможності відіграє вирішальну роль у визначенні рівня функціонування та перспективи розвитку підприємства. Визначено необхідність дослідити найбільш раціональний спосіб побудови зворотного зв'язку в організаційно-економічному механізмі управління конкурентоспроможністю підприємства для його ефективного функціонування та розвитку.
  • Publication
    Lidership-дизайн стратегічного менеджменту в агропродовольчій сфері в умовах криз і біфуркацій
    (ПДАУ, м. Полтава, 2023-09-28)
    Україна входить до топ-10 світових експортерів агропродукції. Військова агресія лиш частково похитнула наші позиції в цій сфері. Але війна створює значні перешкоди у логістичних маршрутах, зменшуються обсяги транскордонних перевезень, збільшуються витрати на транспортування продукції, наші європейські сусіди штучно створюють заборону на імпорт української агропродукції. Внаслідок цього відбувається ланцюжок втрат: агробізнес - доходи, держава - податки, суспільство - економічний розвиток. В цих умовах стратегічний менеджмент в агропродовольчій сфері має фокусуватися на глибокій переробці українського сировинного агроекспорту. Безумовно, внутрішня переробка агропродукції вигідна, з точки зору додаткових прибутків, отримання яких відбуватиметься, у тому числі, за рахунок часткового імпортозаміщення й залучення для цих процесів новітніх технологій та інвестицій.
  • Publication
    Регулювання сільського розвитку для експорту органічної аграрної продукції в нових умовах розвитку міжнародної торгівлі та децентралізації
    ("Наукові записки Львівського університету бізнесу та права", 2023) Зось-Кіор, Микола Валерійович
    У статті досліджено вплив державного регулювання сільського розвитку для експорту аграрної продукції в нових умовах розвитку міжнародної торгівлі та децентралізації. Досліджено базові засади Стратегії розвитку експорту продукції сільського господарства, харчової та переробної промисловості України на період до 2026 року та сформовано пропозиції за для підтримки експорту на місцевому рівні. Доведено, що системний аналіз міжнародних торговельних тенденцій, вивчення потреб споживачів допомагають забезпечити не лише високу якість органічної продукції, але й її відповідність глобальним стандартам. Обґрунтовано вплив географічної структури торгівельних потоків з урахуванням змін в економічних, політичних, технологічних сферах, що впливають на співробітництво між країнами. Враховано обсяги продукції, попит, на неї, структуру експортних товарів, їхню якість та конкурентоспроможність на світовому ринку.
  • Publication
    Оптимізація ринкових механізмів у сфері економіки равликівництва в Україні та світі
    ("Академічні візії", 2023-08-31) Зось-Кіор, Микола Валерійович
    У статті акцентовано увагу на оптимізації ринкових механізмів у галузі геліцекультури на основі базових методів регулювання для використання потенціалу равликових ферм та сектору равликівництва у цілому. У дослідженні наведено основні підходи та інструменти регулювання, які ведуть до зміцнення позицій галузі геліцекультури на світовій арені. Для врахування перспективи розвитку, акцент зроблено на глобальних стандартах ринкового регулювання, їх ролі у вдосконаленні ринкових механізмів у сфері економіки равликівництва в Україні та світі, а також перспективах подальшого функціонування як на внутрішньому, так і на зовнішньому агропродовольчому ринку. Зроблено висновок й виокремлено основні напрямки для ефективної адаптації равликових ферм до діяльності в умовах надзвичайних викликів.
  • Publication
    Еволюція теоретичних засад регулювання експорту‐імпорту аграрної продукції в умовах децентралізації для виходу на міжнародний ринок
    (2023) Зось-Кіор, Микола Валерійович
    У статті акцентовано увагу на базових підходах регулювання в контексті управління потоками експорту та імпорту аграрної продукції, включаючи продукцію равликівництва з урахуванням процесів децентралізації. Доведено, що галузь геліцекультури в Україні стрімко розвивається і стає провідною в поставці білка тваринного походження на ринок, розвиваючи торгівельні зв’язки з міжнародними партнерами. Розкрито механізми світової торгівлі продукцією равликівництва. Запропоновано підходи для надходження на міжнародний ринок м’яса та ікри равликів, муцину. Осмислено теоретичні засади та інструменти експортно‐імпортної діяльності, з урахуванням розвитку геліцекультури як невід'ємної частини аграрного сектору економіки. У контексті розвитку світових тенденцій та змін у характері міжнародної економіки, вирішення піднятих питань сконцентровано на проблемах і можливостях регуляторного впливу на процеси експорту та імпорту даної продукції, особливо важливо в умовах, коли міжнародні ринки потребують від товаровиробників більшої гнучкості, забезпечення якості, тоді як технічні, технологічні та логістичні вимоги перебудовуються, потребуючи ефективних підходів до регулювання.
  • Publication
    Порівняльний аналіз ефективності традиційних методів самоменеджменту та підходів, інтегрованих з agile management
    ("Агросвіт", м. Київ, 2025) Федірець, Олег Володимирович; Зось-Кіор, Микола Валерійович
    У статті досліджено самоменеджмент, як здатність до саморегуляції для підвищення ефективності, що є ключовим усучасному світі, що вимагає дослідження когнітивних та емоційних механізмів. Паралельно зростає популярність Agile —ітеративного підходу, що цінує гнучкість та самоорганізацію команд, тісно пов'язаних із самоменеджментом на індивідуальному рівні. Актуальність дослідження зумовлена потребою в оптимізації особистої ефективності в умовах динамічного се-редовища, де традиційні методи можуть бути недостатніми, а інтеграція Agile залишається маловивченою. Наукова проблема полягає у порівняльному аналізі впливу традиційних методів та Agile-інтегрованих підходів на особисту та професійну ефективність, що потребує емпіричних досліджень для визначення оптимальних стратегій самоорганізації. Дослідження опирається на аналіз існуючих теорій самоменеджменту, зокрема його зв'язку з емоційним інтелектом, та розглядає поширені методи самоорганізації, такі як матриця Ейзенхауера, Kanban, SMART, WOOP, OKR, Pomodoro та GTD, підкреслюючи їхню спрямованість на оптимізацію особистих ресурсів. Водночас, констатується недостатність традиційних підходів у сучасному динамічному середовищі, що обгрунтовує необхідність інтеграції принципів Agile, які забезпечують гнучкість та ітерактивність.